اداره اموال و اوراق بهادار
- بازدید: 4524
اداره اموال و اوراق بهادار
اداره اموال و اوراق بهاداراداره کل امور اقتصادی و دارایی به طور کلی مسئول اجراي صحيح قوانين و مقررات و مصوبات اداري، تشكيل و اداره كميتهها و شوراهاي ذيربط، تهيه و تنظيم برنامههاي مربوط به امور پرسنلي و تشكيلاتي، راهاندازي چرخههاي يادگيري با اولويت آموزشهاي پودماني و فناوری اطلاعات و ارتباطات و هماهنگي در راهاندازي نظام پيشنهادات اداره کل میباشد. این اداره ازگروه فناوری اطلاعات، ذیحسابی و اداره امور مالی و اداره امور اداری و تدارکات تشکیل شده است. همچنین کارشناسان حقوقی، بودجه و آمار و اطلاعات نیز زیرمجموعه این اداره قرار میگیرند.
از مهمترین وظایف مجموعه این اداره میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
برنامهریزی و اقدام لازم برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان؛
بررسی و ارزیابی عملکرد کارکنان و نظارت بر نحوه انجام کلیه امور پرسنل از نظر رعایت کامل قوانین و مقررات و ضوابط مربوط؛
بررسی و تأمین نیازهای آموزشی کارکنان واحدها و انجام مراحل آموزش قبل و ضمن خدمت کارکنان و پیشنهاد لازم در این مورد به مرکز نوسازی و تحول اداری؛
بررسی و تأمین نیازهای رفاهی کارکنان و نظارت و سرپرستی و پرداخت وام کارکنان اعم از وام صندوق رفاه، مسکن وسایر تسهیلات اعطایی از بانکها؛
بررسی، پیگیری و نظارت مسائل حقوقی و قضایی؛
نظارت و هماهنگی اقدامات لازم به منظور تهیه و تنظیم بودجه پیشنهادی جاری و عمرانی دستگاه با واحدهای ذیربط و پیگیریهای لازم؛
مدیریت انبارو صدور دستورات لازم نسبت به تدارک و خرید لوازم و مواد مصرفی مورد نیاز با توجه به اعتبارات تخصیصی؛
انجام امور مربوط به احکام کارمندان، پرداخت حقوق، بیمه و سایر مزایا؛
انجام امور دبیرخانه؛
تهیه نیازهای سخت افزاری و نرمافزاری واحدهای اداری و کارکنان و پشتیبانی فنی از آنها؛
نظارت بر عملکرد سرور اداره؛
نظارت بر عملکرد شبکههای ارتباطی اداره نظیر شبکه داخلی، شبکه اینترنت، شبکه MPLS و شبکه دولت؛
تعیین روشهای حفاظت و کنترل سیستمها (کامپیوترها و سختافزارهای شبکه).
با توجه به وظایف تعیینشده برای اداره اموال و اوراق بهادار، میتوان چشمانداز و اهداف این اداره را به شرح زیر بیان نمود:
- تأمين، حفظ و ارتقاء منابع انساني متخصص و كارآمد براساس شايسته سالاري و عدالت محوری؛
-ايجاد و توسعه داراييهاي معنوي از طريق خلق، ذخيره، انتشار و بكارگيري دانش كارمندان مجرب؛
-ارتقاء سطح كيفي زندگي كاري كاركنان با برنامهريزي، پشتيباني و نظارت بر ارائه بهنگام خدمات اداري، مالي و رفاهي مبتني بر رعايت كرامت انسانی؛
- يكپارچه سازي و مكانيزه نمودن سيستمهاي اداري و مالي به منظور كاهش زمان ارائه خدمات؛
- نظارت كامل بر حسن اجراي مصوبات و بخشنامههاي اداري، مالي، رفاهي و بودجهاي؛
- توانمندسازي كاركنان از طريق برنامهريزي و نظارت بر حسن اجراي دورههاي آموزشي در چارچوب نظام آموزشي هدفمند؛
- ايجاد ارتباط مستمر و فعال با واحدهاي درون سازي و برون سازمانی؛
- ارائه گزارشات تحليلي مربوط به بودجه سازمان به منظور اخذ تصميمات لازم در جهت تأمين منابع مالي مورد نياز و نظارت بر حسن اجراي آن؛
- هم افزايي و سرعت بخشي به خدمات رساني با ايجاد هماهنگي بين واحدهاي سازمانی؛
- تأمين بهنگام نيازمنديهاي كالا و تجهيزات مورد نياز و نگهداري اموال با حداكثر كيفيت و حداقل هزینه؛
- بهبود مستمر سیستمها، فرآیندها و ارتقاء بهرهوری شرکت با محوریت فناوریهای روز دنیا.